POVEZUJMO SE Seznam forumov
Registriraj seIščiPogosta vprašanjaSeznam članovSkupine uporabnikovPrijava



Odgovori na to temo Stran 1 od 1
V PONOS ŠOLI IN MESTU
Avtor Sporočilo

Odgovori s citatom
Prispevek V PONOS ŠOLI IN MESTU 
Koncert profesorjev Srednje glasbene in baletne šole Maribor

V ponos šoli ...

Kazinska dvorana SNG Maribor je v torek gostila profesorje in profesorice Srednje glasbene in baletne šole Maribor, ki so se to pot predstavili v vlogi koncertantov. Že ob napovedi glasbenega večera se je utrnila misel, da bo koncertni podij gostil tiste z največ etuziazma. Ni potrebno razlagali, da so nastopajoči profesorji mariborske SGBŠ cvet inštrumentalistov v tem delu Slovenije.



 
Tokratni spored je obljubljal vrsto glasbenih užitkov. Dela so, razen enega, podpisali skladatelji 20. stoletja. Prav posebej pohvalno je stremljenje k izvedbam domačih skladateljev, saj je med sedmimi imeni zaslediti kar tri slovenska. Prva sta se s Primo sonato slovenskega skladatelja Jake Puciharja predstavila flavtistka Natalija Remšak in pianist Ivan Ferčič. Mlada izvajalca sta skladbo podala suvereno in usklajeno. Saksofonist Peter Kruder (sopran saksofon) in pianistka mag. Metka Unuk sta zaigrala skladbo Sax de Voyage sodobnega francoskega skladatelja Jeroma Naulaisa. S sijajno izvedenim "kozmopolitskim" popotovanjem med glasbenimi stili (java, tango, sicilienne, paso doble...), iz katerega je izžareval popoln sinergizem ter zvočna dovršenost saxofona in klavirja, sta glasbenika poskrbela za pravo glasbeno poslastico večera. Pianistka Adriana Magdovski je zaigrala tri skladbe iz zbirke Ekspresije slovenskega skladatelja Vilka Ukmarja - Zamaknjenost, Vedrina in Tiho prihaja mrak. Skladbe, ki v svojem zvočnem jeziku izražajo posamezne duševne vzgibe, pa tudi impresionistično slikajo zunanje vtise, je pianistka rahločutno prenesla v ozračje dvorane. Za presenečenje koncertnega večera je poskrbel Rok Volk, ki je nastopil s skladbo sodobnega nizozemskega skladatelja Jacoba Ter Veldhuisa Grab it! za tenor saksofon in "ghettoblaster". Veldhuis v svoji glasbeni govorici združuje lahko in resno glasbo, ob tem pa se smelo poslužuje različnim stilov in metod izražanja. V skladbi s sporeda je nasproti inštrumentu postavil zvočni posnetek pričevanja mladih ameriških jetnikov, obsojenih na dosmrtno ječo. Inspiriralo ga je njihovo življenje z družbenega roba, ki med drugim vključuje boleče verbalno nasilje. Odličnemu mlademu saksofonistu je potrebno čestitati za izbor skladbe in brezhibno izvedbo. Za pravo zvočno bahanje so nadalje poskrbeli prekaljeni glasbeniki (trobentači Dušan Remšak, Janez Vouk, Matjaž Dobrovnik, hornist Boris Dvoršak, pozavnist Mihael Švagan in tubist Tomaž Kramberger). Zbrani v šestčlanski trobilni zasedbi so praizvedli skladbo No name, ki jo je prispeval učitelj klarineta Zdenko Korenjak. Vzpodbujati in pozdraviti je potrebno vsako izvedbo novitete, ki požanje uspehe pri občinstvu, kakor se je zgodilo to pot, in tako doseže svoj končni namen. Sledila je izvedba finalnega stavka Brahmsove Sonate za dva klavirja op. 34b v izvedbi Mitje Vrunča in Petre Dobnikar. Kot bi se sonate držala smola, je bila na koncertu možna le izvedba z enim koncertnim klavirjem in pianinom. Uspeh ni izostal, saj sta pianista drzno Brahmsovo stvaritev, od mističnega uvoda do kolosalnega zaključka, podala usklajeno in prepričljivo. Vrhunec sporeda je predstavljala glasba za balet Stvarjenje sveta Dariusa Milhauda pod dirigentskim vodstvom Petra Kruderja. V izvedbi so sodelovali: flavtistki Snežana Draganić in Simona Vake, oboistka Anja Gral, klarinetista Damijan Kolarič in Sebastijan Petrič Grajfoner, saksofonist Rok Volk, trobentača Simon Štelcer in Matjaž Dobrovnik, hornist Boris Dvoršak, pozavnist Boštjan Tement, pianistka Darja Zorko, violinista Vesna Čobal in Andrej Božič, violončelistka Petra Kopše, kontrabasist Darko Kovačič ter tolkalista Dejan Ritlop in Boštjan Vavh. Delo je nastalo na osnovi afriške legende o nastanku sveta, njegovo glasbeno podobo pa je narekovalo Milhaudovo srečanje z glasbenim življenjem Harlema v dvajsetih letih prejšnjega stoletja. Kot član skupine skladateljev Les Six, ki se je upirala wagnerjanstvu in impresionizmu, se je posluževal osvobojenih harmonij, v Stvarjenje sveta pa je vtkal elemente jazza. Kvalitetno in eksotično glasbeno doživetje, ki so ga izjemni glasbeniki delili s hvaležno publiko!

  No ja, zaželjeno bi bilo, če ima kdo kak komentar na ta prispevek.

      

     



_________________
Skromnost je vrlina vsakega človeka!
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo

Odgovori s citatom
Prispevek  
ODGOVOR ANONIMNEGA BRALCA NA TALE KOMENTAR


  Uff kakšni hvalospevi Vse je bilo tako sijajno Človek bi pomislil da so nastopili najboljši svetovni glasbeniki Kakšna provincialna kritika Značilna za Maribor Sicer pa iskrene čestitke profesorjem SGBŠ Maribor Ne glede na kakovost posameznih interpretacij vseeno so priredili lep koncert

     



_________________
Skromnost je vrlina vsakega človeka!
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo

Odgovori s citatom
Prispevek  
Res sami hvalospevi, kaj pa dijakov nič ne omenjajo? Jih ni nič nadarjenih v tej šoli? Mislim, da se pravgotovo najde kaka izjema, ki živi za glasbo, kakor pravi skladatelj vse za glasbo. Kolikor sem razbral pred dvemi leti, da hodi hišnik popravljat teste, pol bi se človek vprašal kakšna je ta šola. Wink  Wink  Wink


_________________
Kar boste storili enemu najmanjših, ste meni storili!
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:
Odgovori na to temo Stran 1 od 1
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu