Težko si je predstavljati, kaj si mislijo vodilni pri ustaljenih podjetjih, kot sta BMW in Mercedes. Zanimanje strokovne javnosti za vozila podjetja Tesla je neprimerljivo višje od tistega, ko nemške premijske blagovne znamke predstavljajo svoje konjičke. Ne nazadnje se o novem vozilu SUV podjetja Tesla, Modelu X, piše tudi na spletnih straneh, ki pokrivajo tehnologijo.
Razlogov za to je več. Med prvimi je bil predstavljen izpopolnjeni prezračevalni sistem. Zaradi boljšega sistema se količina bakterij, ki lahko prodre v vozilo, zmanjša za 300-krat, količina virusov za 800-krat in količina alergenov za 500-krat. Pri Tesli pa niso ponudili le boljše zaščite pred slabim ozračjem, ampak tudi alternativo v primeru napadov z biološkimi orožji. Nova funkcija, ki jo model X ponuja strankam, je imenovana Bio Weapon Defense Mode in v vozilu ustvari nadtlak, kar pomeni, da najrazličnejši virusi in bakterije ne morejo vstopiti v vozilo. Omenjena funkcija meji na znanstveno fantastiko, saj si drugače ni mogoče razlagati potrebe po vozilu, ki bi potnike ščitilo pred biokemijskimi napadi. Vendar pa hkrati predstavlja dobro priložnost za trženje.
Na področju zmogljivosti predstavljajo podatki za konkurenco neulovljive vrednosti. Pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro znaša v primeru najmočnejše različice Modela X 3,2 sekunde. Končna hitrost, ki jo doseže, znaša 250 kilometrov na uro in v primeru enega polnjenja se lahko vozniki pripeljejo 410 kilometrov daleč. Zelo malo razlogov, zakaj bi še kdorkoli pogrešal vozila, ki slonijo na zastareli tehnologiji bencinskih ali dizelskih motorjev.
Poleg tehnoloških novosti pa je verjetno največja prednost uporabe novega vozila SUV varnost. V času predstavitve je bil predstavljen bistveni razlog, zakaj je Model X v primeru nevarnih čelnih trkov neprimerljivo varnejši od slehernega vozila SUV na trgu. Za razliko od bencinarjev in vozil na dizelski pogon Tesla Model X nima motorja. To pomeni, da je absorpcija energije pri čelnem trku boljša, saj ni motorja, ki bi se zaradi trka pomikal proti potniški kabini.
Presežki pa niso bili doseženi le pri zmogljivostih in varnosti, ampak tudi udobju. Pri tem izstopa uporaba tako imenovanih vrat Falcon Doors. Zadnja vrata se odpirajo vertikalno. Napredni senzorji sproti spremljajo okolico in omogočajo prilagajanje odpiralnega kota, kar pomeni, da se vrata lahko odprejo v primeru nizkih garaž ali utesnjenih parkirišč. Drugi razlog za omenjeno tehnologijo je dostopnost do druge in tretje vrste sedežev. Ker ni v napoto nobenih vrat, saj se ta nahajajo nad vozilom, sta vstop in izstop enostavnejša. Sprednja voznikova in sovoznikova vrata se odpirajo na klasičen način, vendar pa tudi tukaj Model X predstavlja dobrodošlo novost. Vozilo namreč prepozna, da se pomikate proti sprednjim vratom in jih samodejno odpre. Ko se usedete, se vrata samodejno zaprejo.
Vir: RN
Video: https://www.youtube.com/watch?v=qyovB10k3rc
_________________
Ni lepote brez ljubezni in dobrote.